Wednesday, March 17, 2010

kehidupan...

15 march....
tarikh yang amat penting bg saya...
tarikh kelahiran insan yang paling saya sayangi dan saya kasihi..
dialah mak saya...

insan yang paling istimewa dan juga unik =)...

ya Allah, rahmatilah kehidupan mak saya, ampunkanlah dosa mak saya dan kasihanilah dia sebagaimana dia mengasihani diri ini sewaktu kecil...izinkan saya berbakti dan berbuat baik kepada mak saya,selagi dia masih hidup..ameen..


kadang2 rasa bertuah juga, dalam usia saya skrg..saya masih lagi dapat menunaikan tanggungjwb saya sebagai seorang anak, setelah Allah dan rasul..
kak long pun jeles =)
penyusunan Allah, siapa yang tahu


16 march...
ptg td, saya mendapat khabar berita kematian. mak ita meninggal..
rasa mcm tak percaya,semalam hari lahir mak saya..
tp,hari ini kawan saya kehilangan maknya..

tambah sedih lg..
mak ita meninggal sewaktu ita dalam perjalanan pulang ke kampung..
ita berada dlm bas,semasa mendapat berita kematian maknya..

ita kawan sekelas saya,merangkap kawan satu sekolah masa praktikal semester lepas..
masa berulang ke sekolah, ita selalu menceritakan perihal kesihatan maknya..
jelas sekali kerisauannya..
bila ibunya sembuh, dia pun turut gembira..

dari saya untuk ita:
takziah untuk ita sekeluarga...
semoga Allah tempatkan arwah bersama orang-orang yang soleh..ameen..

ita, tabahkan hati yer..

No comments: