Tuesday, July 5, 2011

kehidupan adalah sebuah perjalanan yang telah di susun

bismilahirrahmanirrahim...


Alhamdulillah, segala puji hanya bagi Allah, tuhan sekalian alam..yang terus menerus mengurniakan nikmat kepada kita, semoga kita semua sentiasa menjadi hamba-hambaNya yang sentiasa bersyukur..bersyukur,walaupun apa yang Allah berikan adalah sesuatu yang kita tidak hajati..kerana Allah Maha Mengetahui setiap apa yang Dia berikan kepada hamba-hambaNya...


saya mohon maaf kepada semua, walaupun saya kira. kolam ini, tiadalah ramai pengunjungnya.namun, update post masih perlu dilakukan, rasa tiada isinya bila kolam ini sunyi tanya sebarang post terbaru..betul ker?..saya sendiri terasa bila tiaa post, seolah-olah tiada sesuatu yang dapat saya kongsikan untuk teman-teman yang saya kasihi..


ingin saya lontarkan satu soalan untuk teman-teman yang dikasihi.apa khabar iman kalian?naik kah, menurun kan?atau tiada perubahan..semoga apa jua keadaan iman kita, kita masih lagi berada dalam proses peningkatan iman..insyaAllah...semoga kita sentiasa istiqomah dengan segala amalan yang kita lakukan..amalan yang paling Allah suka ialah amalan yang sederhana,tetapi dilakukan secara istiqomah..


alhamdulillah, kita sudah pun melangkah masuk ke bulan julai, pertengahan tahun sudah berlalu,hujung tahun pula menghitung hari..cepat dan pantas masa berlalu.saya kira sekarang ni, jarang sekali kita dengar orang berkata, lambatnya masa berlalu..setuju?moga kehidupan kita di dunia ini, sentiasa kita manfaatkan untuk akhirat..insyaAllah..




pada saat dan ketika ini, saya merasakan kehidupan saya hari ini, banyak sangat Allah bantu,banyak sangat Allah permudahkan. saya dapat rasakan bhawa setiap kehidupan dalam kehidupan kita ada penyusunnya, siapa lagi kalau bukan Allah swt...walaupun ada ketikanya, terasa diri di uji, lemah dengan suasana, bila kita letak keyakinan kepada susunan Allah dalam erti kata lain redha dengan susunan Allah, insyaAllah Allah akan memberi jalan penyelesaiannya...itulah hebatnya muslim, hatinya sentiasa dengan redha Allah.sentiasa yakin dengan apa yang Allah susunkan untuk hamba-hambanya..salah satu tanda keikhlasan adalah apabila kita yakin dengan kehendak Allah swt..yakin apa yang Allah kehendaki.


banyak yang ingin saya kongsikan disini, namun ada sahaja halangannya..


insyaAllah, saya akan cuba atasi..


semoga kolam ini,dapat saya manfaatkan kearah kebaikan..untuk saya perbaiki diri saya, dan masa yang sama saya dapat ajak teman-teman semua untuk bersama saya..insyaAllah..


post yang ringkas,nota untuk diri sendiri..


terima kasih kerana sudi berkunjung dan membaca coretan saya..

2 comments:

sibhuscollection said...

InsyaAllah..semoga Allah tetap bersama kita dalam setiap amalan-amalan kita demi keranaNya..;)

halawatul iman said...

ameen..
semoga Allah perkenankan..