Monday, May 18, 2009

segala puji hanya bagi Allah...

Bismillahirahmanirahim...

Alhamdulillah,segala puji hanya bagi Allah tuhan sekalian alam. mari kita sama-sama panjatkan kesyukuran dengan semua nikmat yang telah Allah kurniakan kepada kita hamba-hambanya. Tanpa nikmat-nikmat ini,bolehkah kita hidup sepertimana hari ini. betapa pengasihnya Allah kepada hamba-hambanya.itulah sifat Allah,maha pengasih,maha penyayang...

bagaimana dengan exam yang telah berlalu?..
disaat ini,saya rasa sangat bersyukur...alhamdulillah,Allah telah permudahkan urusan akademik saya untuk semester ini.pada awalnya,terasa diri ini tidak mampu,namun hanya berharap kepada pertolongan daripada Allah swt...kita hanya mampu berusaha,natijahnya biarlah Allah yang tentukan...sama-sama kita doakan semoga kejayaan buat kita semua...insyaAllah..

firman Allah dalam surah Al-Insyirah:5-6
"maka sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan.
sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan"

award...
semasa demam exam melanda,saya sempat juga singgah ke blog sendiri di samping blog-blog sahibah-sahibah yang dikasihi..namun,tak disangka blog ini telah mendapat award dari house mate dan juga room mate yang amat saya kasihi,yang sentiasa bersama-sama dalam meniti liku-liku kehidupan sebagai pelajar dan juga sabagai seorang muslim,mungkin sekarang dia sedang sibuk dengan persiapan hari bahagia 23 mei yang juga hari lahir saya..tarikh yang tak di duga ada persamaannya..xsabar rasanya melihat dia dihari bahagia,semoga Allah permudahkan perjalanan saya dan kawan2 yang lain ke borneo bagi meraikan hari bahagiannya...


syarat...
untuk memenuhi "award" ini..
saya perlu menjawab soalan ini..
" apa manfaat yang saya dapat dengan blog??"


alhamdulillah banyak manfaat yg saya dapat..
untuk diri saya sendiri dalam rangka membaiki diri dan juga mengajak orang lain.
blog adalah satu medan yang sangat baik untuk kita melaksanakan apa yang telah
Allah firman dalam surah Al-Ansr


"berpesan-pesan kepada kebenaran,berpesan-pesan kepada kesabaran"


pada hakikatnya,blog ini tidak layak untuk menerima sebarang penghargaan.terasa blog ini byk kekurangannya dan masih lagi baru berbanding blog-blog lain dan diri ini juga masih byk kekurangannya...kekurangan yang perlu diperbaiki dan ditambah sebaiknya,insyaAllah.

justeru saya ingin juga kongsikan 'award' ini bersama sahabat-sahabat blogger yang lain..
'Award' ini saya tujukan khas buat blog yang sentiasa saya ziarah, yang saya lihat perkembangan nya di alam maya ini,yang saya kenali bloggernya dan saya yakin kami mempunyai matlamat yang sama dengan blog ini..

inilah blog yang saya maksudkan:
Dunia hanya persinggahan
langit ilahi
sinar_islami
new step
si merah padi

teruskan perjuangan kalian,
ana doakan semoga Allah nilai dengan nilaian yang terbaik..


semoga dengan 'Award' ini,kita dapat refresh kembali matlamat utama kita dengan blog..insyaAllah

1 comment:

Hilal Asyraf said...

Assalamu'alaikum akak.

Semoga ALLAH redha dengan akak.

em, Hilal tak kenal sebenarnya dengan akak ni. Tapi, bila akak tulis akak selalu mengikuti perkembangan website Hilal, dan akak kata akak kenal Hilal, rasanya akak ni mesti pernah ikut program ataupun pernah sekolah di MATRI.

Hilal suka nak letak award ni di website. Tapi, dah prinsip untuk tak lagi join apa-apa gaya ala-ala tag ni, sebab sehari polisi website adalah sekitar 1 atau 2 artikel sahaja.

Tapi, sebagai menghormati akak, hilal jawab la soalan award tu ya.

" Apa yanng anda dapat dengan blog?"

Jawapan daripada Hilal Asyraf:

" Saya dapat melihat ISLAM itu dapat disebarkan melalui perimeter yang lebih luas"


Semoga ALLAH redha...

~seorang HAMBA...

Hilal Asyraf