Monday, May 18, 2009

berita

Pada hari khamis 14 mei 2009 yang lepas,saya dan keluarga berada di setiu Agro resort. beradanya kami disana kerana menemani kak long yang mempunyai urusan kerja selama seminggu.disana saya dan adik menjaga anak buah kami yang comel lagi nakal muhammad salman al-farisi..penat juga jaga budak kecik nie =)...

di waktu petang,sedang menikmati suasana di sana kami di kejutkan dengan satu berita dari utara malaysia...berita kematian isteri UDMZ,ummi halimaton..innalillah...
Allah izin,saya tidak pernah berkesempatan melihat,berjumpa atau beramah mesra dengan arwah...
namun,kesedihan dapat saya rasakan..semoga Allah tempatkan arwah bersama-sama orang yang soleh...banyak pergorbanan yang telah arwah lakukan dalam kehidupannnya,lahirnya adik-adik yang soleh dan juga solehah hasil dari didikan beliau di matri..

tetapi,kesedihan ini pasti lebih dirasai buat adik-adik,shbt dan juga shbh yang pernah bersama-sama arwah...
boleh dikatakan setiap blog ex-matri menceritakan tentang ummi..special sekali ummi dihati mereka...

siapakah ummi sebenarnya?
pastinya saya tidak mampu menjawab soalan ini,hanya mereka yang mengenali ummi dapat menjawab soalan ini...


peribahasa melayu ada mengatakan
"harimau mati meninggalkan nama,manusia mati meninggalkan nama..."

saya doakan,perginya ummi akan melahirkan lebih ramai wanita dan juga isteri yang mempunyai peribadi sepertimana ummi..insyaAllah

1 comment:

[ n_akn ] said...

tu ar kak aishah..
sedey sgt3..
tapi tkpe..Allah sayangkan dia lebih dari kami sayang dia..
huhu..