Friday, September 16, 2011

arwah ayah long yang di kasihi..

bismilahirrahmanirrahim...
tanggal 13 september bersamaan hari selasa merupakan hari jadi housemate saya dan juga merupakan teman rapat saya sepanjang berada di Limbang. kami posting sama-sama di sini, alhmdlh byk pengalaman kami kongsikan bersama...

 dan tanggal 13 september juga menjadi tarikh buat saya sekeluarga redha dengan pemergian bapa saudara yang dikasihi, ayah long..pagi, sampai di sekolah saya dapat msg dr adik yang berada dikuantan mengatakan ayah long dah tenat.entah mengapa hati dah berdebar, saya cuba tenangkan hati dan panjangkan doa moga Allah susun yang terbaik.

arwah ditahan di HKB pada 23 ramadhan lagi, di tahan kerana mengalami internal bleeding..saya berasa sedikit kecewa, kesempatan balik beraya selama 5 hari di kelantan tak dapat saya gunakan untuk ziarah arwah di hospital. asyik tangguh je. amalan menangguh memang tak bagus, akhirnya pasti menyesal. 

pemergian arwah memang tak disangka. arwah sangat aktif, selepas pencen arwah sentiasa menjaga kesihatan, katanya badan ini amanah dari Allah.kita kene jaga.selalu pesan pada anak saudaranya, supaya exercise, jaga kesihatan. arwah suka swimming, cycling and surfing internet.gaya hidup arwah, adalah gaya hidup orang yang sihat.tp, ajal maut di tangan Allah, semua manusia pasti akan menemui ajalnya..banyak kenangan kami adik-beradik dengan arwah.setiap kali jumpa dgn arwah pasti kami teringat dengan datuk kami.muka mereka memang seiras..perangai pun lebih kurang.

pepun, semoga roh ayah long disusuri rahmat, mendapat keampunan dari Allah serta di tempatkan bersama dengan orang yang beriman dan beramal soleh...Al-Fatihah...ameen.


last moment with arwah ayh long, pada 3jun 2011...

1 comment:

Anonymous said...

tak baik menyesal.