Sunday, January 16, 2011

posting

bismilahirrahmanirrahim...
Alhamdulillah, sekadar post yang ringkas..
ingin kongsikan disini..


penantian yang penuh kesabaran, menuggu jawapan yang pasti..
pastinya tempat yang terbaik yang diinginkan oleh saya sendiri dan setiap bakal guru...


insyaAllah, semuanya Allah yang susun..
Allah yang beri mengikut kemampuan diri hamba-hambanya..
Allah takkan bebankan hamba-hambanya dengan bebanan yang berat..
Allah tak zalim nak aniaya hamba-hambanya..
macam pujuk diri sendiri pula (",)...


buat teman-teman dan rakan-rakan yang dikasihi,
ingin saya khabarkan..
insyaAllah saya akan berkhidmat sebagai guru di sarawak..
insyaAllah..doakan saya!
moga Allah bagi kekuatan serta permudahkan urusan disana..



kata-kata shbt banyak menguatkan saya..
moga saya dapat simpan, sebagai sumber kekuatan..insyaAllah:

"best dapat pengalaman baru kat sana nanti..
berlapang dada dengan ni'mat Allah berikan, mana tau peluang untuk berdakwah ke..."

"ada hikmah tu. kot Allah nak bg ramai mad'u kat sana."

"jauh akak merantau kali ni, Allah bagi medan da'wah yang lebih luas.insyaAllah pasti penuh hikmah..."

rasa terharu dengan kata-kata ni...
moga ianya menjadi sumber kekuatan hati untuk berada disana..
kata-kata bagi diri saya sendiri..

semuanya Allah dah tentukan,pasti ada hikmah yang tersembunyi..
yang pasti sebagai seorang hamba, kita perlu redha kan...
bila redha,insyaAllah hati pun rasa tenang..

perlu g dgn hati yang ikhlas,
optimumkan niat!!

apepun, need to put high trust in Allah..
Allah Almighty, he knows everything...
that we doesn't knows

4 comments:

mirah_rusli said...

tahniah kak..
segalanya ada hikmah disebalik perancanganNYA..
kita hambaNYA juga merancang, pemilik kita juga merancang, hanya perancangan TUAN kita yang terbaik untuk kita krn DIA sudah pun tahu permulaan...perjalanan...malah pengakhiran kita...

wardah syuhada said...

Alhamdulillah..
Benar kak.. ani yakin.. ada 'sesuatu' yang Allah nak beri pada kak dengan perancangan-Nya ini.. Insha Allah..
semangattt!..:)
Allah tahu yang terbaik kan..Insha Allah, setelah berazam, tawakkal lah pada-Nya..
Memang cakap itu mudah, nak hadapi itu yang susah.. tapi, yakinlah.. Allah pasti dan sentiasa bersama kita selagi kita memilih untuk sentiasa mengingati-Nya..

Walau di mana pun kita berada, kita tetap melaksanakan tugas dan kerja yang sama.. Perjuangkan Islam dari sudut dan posisi masing- masing..

Raudhatul Nadwah said...

Salam ziarah akak. Biarpun kita berjauhan nnti, tetap ukhwah itu di hati. Org-org yg beriman itu akan saling menguatkan.
Selamat beramal di sana =)

halawatul iman said...

jazakillahukhoir ats peringatan dan nasihat yang diberi...bertuahnya ada shbh2 disekeliling..sentiasa memberi peringatan buat hati ini..

sayang antum kerana Allah..