Monday, September 27, 2010

dalam kenangan


bismilahirrahmanirrahim...
Alhamdulillah, segala puji hanya bagi Allah..tuhan sekalian alam...yang sentiasa melimpahkan rahmat dan kasih sayangNya kepada kita semua..

sudah banyak kali saya ingin update post, tapi setiap kali pasang niat. Allah izin singgah pula ke tempat lain. terharu, terpaku, juga tersentuh dengan post shbt dan shbh yang menceritakan kenangan masing-masing bersama almarhum ustaz dahlan..sayang sekali..tiada kisah yang dapat saya coretkan di sini..kerana saya bukanlah pelajar matri, saya tidak pernah berpeluang bertemu dengan almarhum. namun syahsiahnya, kata-katanya saya sentiasa dengar dari penyampaian anak-anak didik ustaz dahlan. termasuklah dari ayah saya sendiri..

alhamdulillah, coretan daripada shbh2 dan juga shbt2 banyak mengambarkan lagi syahsiah ustaz yang mencerminkan qudwah hasanah serta semangat kentalnya dalam menyebarkan da'wah dan tarbiah..antaranya dari blog ukhti yang di kasihi, anis. ada dua post, iaitu perginya seorang murobbi (1)  dan perginya seorang murobbi (2).brohamzah juga ada sertakan beberapa link dalam postnya.

saya juga terkejut apabila melihat statistic untuk post perginya udmz sangat tinggi berbanding yang lain. jzkillahukhoir buat ukti nawal kerana mengizinkan saya copy dan paste kan ke kolam ini..kerana malam tersebut, saya ingin tahu kisah yang berlaku. alhamdulillah saya jumpanya di blog nawal.

semoga Allah menempatkan rohnya bersama para solihin, siddiqin dan syuhada..

semoga usaha yang telah dilakukan oleh almarhum dapat diteruskan oleh anak didiknya dan kita juga dalam menegakkan deen yang mulia ini ke tempat yang paling tinggi, paling mulia..insyaAllah..

semoga kita istiqomah dan dipermudahkan Allah swt..ameen



No comments: