Sunday, February 1, 2009

Peperangan belum TAMAT...

dipetik dari ~ dunia hanya persinggahan~

Bismillahirahmanirahim...

"..ya Allah..ya Allah..wa yamujri yassahab..wa yahazamal ahzabb, ihzihum ! ihzihum ! ihzihum wan surrna 'alaihim.."

wa syattat kalimatahum wazalzzil aqdamahum ya Allah...ya qahhar..


Assalamualaikum wrh...

Sahabat-sahabat yang dikasihi oleh Allah swt..
Alhamdulillah, marilah sama-sama kita menadah kedua-dua tangan cemar ini memohon keampunan ke hadrat ilahi di atas segala dosa-dosa, kelalaian-kelalaian..keterlanjuran kita..mudah-mudahan Allah swt sentiasa memberikan kita peluang untuk keredhaanNya dan jalan untuk kebaikan. Serta, setinggi-tinggi kesyukuran di atas nikmatNya yang tidak bersempadan..mencurah-curah walaupun balasan yang kita beri kepadaNya seringkali tidak setimpal dengan nikmat yang diberi..terlalu sombongkah kita kepada Allah swt..? Di antara banyak-banyak perkara yang kita miliki hari ini, anggota tubuh badan, kejayaan, kegembiraan, kekayaan, kehidupan yang sempurna, udara, makanan, pakaian, keluarga, rumah..yang mana satukah yang benar-benar milik kita ?...nah, semuanya milik Allah swt..semua sekali tidak ada yang berkecuali..hakikatnya, kita hanyalah makhluk hina yang menumpang di atas kekayaan dan kemurahan Allah swt..subhanallah. Maha suci Allah..yang Maha hebat..

"Ya Allah, tenggelamkanlah kami di dalam lautan cintaMu sehingga tidak ada yang menyibukkan kami dari menyintaiMu..."




Sidang teman yang dikasihi... Episod penderitaan di PALESTIN tidak bernokhtah lagi. Yea, masih berlaku peperangan dan dendam zionis. Meskipun kita diberitahu askar-askar zionis Israel telah keluar dari semenanjung Gaza, tapi seperti catatan Dr.Asmarawati [Dalam siri post yang lalu]...masih terdengar bunyi letupan dan tembakan di sana-sini..Palestin masih belum bebas sepenuhnya..Justeru teman-teman, bagaimana mungkin kita berhenti memboikot sedangkan perang itu belum tamat..? yea sungguh sedih..tidak dapat dibendung lagi. Rata-rata di sekitar ini, Restoran2 Mc Donald dipenuhi kembali dengan orang-orang islam..KFC, PIZZA HUT..barang-barangan zionis dibeli semula kerana peperangan telah tamat..yea itu kata media yang membeli berita dari Amerika, sekutu Zionis..Bagaimana kata saudara kita disana..? Dapatkah kalian bayangkan bagaimana perasaan mereka jika tahu kita bukan setakat tidak membantu, malah mendokong perjuangan zionis. dengan membiayai peluru-peluru mereka.uh..sangat sedih..sedih yang tidak mampu di sembunyikan lagi.. sangat lemahkah masyarakat ini untuk bertahan ..kan? sangat kurangkah kasih sayang mereka pada saudara seislam mereka..?

hm..



teman-teman..
marilah kita mendidik diri kita untuk peka, sensitif ..Sabarlah dalam menahan kehendak yang tidak syari'e..saya teringat kata seorang ustaz yang insya-Allah sangat tsiqah..katanya..melihatkan situasi sekarang, barangkali memang WAJIB untuk kita BOIKOT produk tajaan Israel dan Amerika.


Jelas terang lagi bersuluh..kenapa kita beralasan lagi..? Teringat pada kata-kata seorang menteri baru-baru ini (Semoga Allah mengampuni..) Lebih kurang bunyinya.. " kenapa rakyat malaysia nak boikot barangan israel dan amerika, sedangkan ekonomi kita bergantung kepada mereka..Janganlah melakukannya lagi..mahukah kalian jika negara kita juga bermusuh dengan Amerika..? Mahukah kita menerima nasib seperti Palestin dsb ?"..

Masya-Allah..
Apa perasaan kalian..?

Ummat islam yang menjaga periuk nasi sendiri barangkali boleh kita namakan buat mereka yang berpandangan begini bukan? Sanggup dia mengeluarkan kata-kata sedemikian. Hubungan baik dengan Musuh Allah swt lebih dijagai, ditimang-timang sedangkan nyawa saudara sendiri dibiarkan. Aduhai..setelah itu, bolehkah kita menerima insan ini sebagai pemimpin umat islam..? ..yea sudahlah. saya terasa marah benar..sukar ditahan-tahan lagi bila bercerita ttgnya..Semoga Allah swt campakkan sekelumit rasa kasih pada saudara seislam ke dalam hati insan itu..mudah-mudahan juga hati yang keras dapat dilembutkan kembali...
teman-teman yang tersayang.. Walaupun kegelapan itu masih panjang menyelubungi dunia islam..tetapi yakinlah kata Ustaz Fathi Yakan..MASA DEPAN itu tetap MILIK ISLAM..kita hanya berusaha tetapi ALLAH swt lah yang memberikan kita KEMENANGAN..insya-Allah..

No comments: