Monday, September 10, 2012

selingan:SPM around the corner

bismilahirrahmanirrahim...
alhamdulillah, segala puji hanya bagi Allah tuhan sekalian alam yang mengatur seluruh alam dan mempunyai kuasa ke atas setiap perkara dan setiap makhluk di muka bumi ini.selawat dan salam keatas qudwah hasanah kita, rasulullah saw..rindu nak berjumpa baginda, namun jauh di sudut hati rasa tidak layak..

alhamdulillah, apabila di hitung hari sudah hampir setahun lebih saya berada di limbang =)...lama jua tu..student pun dah nak exam, SPM..risau nya...masih banyak kelemahan yang perlu diperbaiki namun timbul kerisauan sempat ke ni?...

SPM around the corner...

jika di hitung 5hb nov memanglah jauh lagi..tp, tolak g tusyen, tolak makan n minum, tido n etc..berbaki berapa hari je lagi..tp, nama pun remaja masih nak main2..kadang2 saya sebagai cg dah kekeringan idea nk bg motivasi supaya naikkan semangat dorang ni..

yang sedihnya, ada pula yg buat hal kat asrama, xpasal2 kene buang asrama..kan dah susah nk datang sekolah?belum lg halnya dengan couple..aduhai remaja, adik2 sekalian kalaulah kalian mendengar...jgnlah bermain dengan masa depan kalian...dah lepas exam barulah tergapai n tercari2 mana silapnya...semoga Allah petunjuk dan ikhlaskan hati dalam mencari ilmuNya..

cikgu2 hanya membantu..usahanya datang dari diri sendiri..moto sekolah "excellence begins with me"..bukan sekadar moto, tp kene hayati, faham n hasilkan melalui perbuatan...masyaAllah, jadi bebelan cikgu pula..maaf ye teman-teman2..mungkin inilah kerisauan seorang guru..hurm..moga Allah bagi kekuatan untuk saya membantu, mendidik dan mengajar mereke hingga ke titik terakhir...insyaAllah..

yang sentiasa berusaha,tingkatkan momentum anda...kadang2 Allah uji juga sejauh mana kesabaran kita kan..teringt masa belajar, kita punyalah belajar sampai tak tido malam. tapi yang tido awal,relaks siap keluar dating lg dan dia lah yang boleh scorer..haruslah kita nilai matlamat n niat untuk kita belajar,nak raih redha Allah  kan?...kalau masa kita study, dah buat apa yg Allah larang, agak2 Allah redha x?

buat cikgu2...
sama2 kita usaha yang terbaik untuk pelajar kita...bukan mudah ye untk mengajar pada masa yang sama mendidik remaja hari ini..tebalkan kesabaran n keikhlasan, semoga ianya menjadi saksi untuk kita di akhirat nanti..

sama2 kita serahkan natijah nya kepada Allah..hanya Dia yang maha mengetahui..



sentiasalah berdoa untuk kita dan juga untuk pelajar-pelajar kita...mudah2an hidayah, petunjuk serta kekuatan dari Allah sentiasa bersama kita...ameen


library SMK Kubong,Limbang, Sarawak
inet kat sekolah lagi laju dari broadband di rumah =)

No comments: