Thursday, February 23, 2012

syria is bleeding

Berada di limbang, membuat saya benar-benar menghargai kemudahan internet...
dengan adanya broadband, banyak membantu saya untuk tahu tentang maklumat terkini...


dan yang terkini pada hari ini....
sesuatu telah berlaku pada saudara sesama akidah kita...
baru hari ini saya terbaca banyak artikel yang berkaitan negara syria...
pada saya sebuah negara yang kaya dengan ilmu quran dan hadis...


terima kasih buat mereka yang berkongsi maklumat....
sama2lah kita menjadi umat yang saling mengambil tahu hal orang islam yang berada di tempat lain..
sejajar dengan hadis Rasulullah saw:
“Barangsiapa yang tidak mengambil tahu hal orang Islam yang lain, maka bukan dari kalangan KAMI”


untuk lebih lanjut lagi,
saya menjemput rakan-rakan untuk ke blog saya link kan di bawah...
-kembali berdarah, oleh ibu muda kita yang berada di kota bharu, kelantan..kupasan yang sangat menarik...
-berita di syria, beberapa fakta yang kita tidak ambik tahu sebelum ini...
-syria stop killing, fakta dan juga gamba..

semoga dapat menambahkan lagi maklumat yang sedia ada...sama2lah kita sentiasa mengambil tahu tentang saudara seislam kita..dimana jua mereka berada

wallahua'lam...

***dalam proses untuk sentiasa update kolam ini..doakan ye =)


No comments: